Hvem er Henrik Abraham?
Jeg hedder Henrik Abraham og har siden sommeren 2015 haft Abraham Headhunting hvor jeg rekrutterer inden for det felt jeg har beskæftiget mig med i over 20 år. Jeg kender næsten alle stillinger inden for Marketing-Medier-Digitale specialister- Adtech- Martech- Mediesalg. Jeg arbejder primært i den branche og betragter mig selv som en Niche-headhunter. De senere år har jeg fundet rigtig mange digitale specialister inden for Data, Search, Social, Programmatic adv. og E-commerce.
Jeg har i min tid på bureau arbejdet med personaleledelse i 12 år herunder styrring af ledergruppe, exco og bestyrelsesarbejde. Jeg har som leder ansat mere end 100 mennesker og de sidste 6 år som headhunter placeret mere end 200 mennesker på bureauer og i virksomheder.
Jeg har mødt et utal af marketingchefer, direktører, mediesælgere, digitale specialister og reklamebureauer og ser mig derfor i stand til at udvælge de dygtigste til de virksomheder jeg arbejder for.
I min tid som leder har jeg gennem 10 år via stillinger som COO eller Adm. Dir. opbygget en masse erfaringer inden for drift, vækst, salg, transformation, personaleledelse etc. Jeg har været stærkt involveret i opbygningen af digitale afdelinger, først med Carat interactive. Derefter i Groupm i Norden inden for search (Outrider), online tracking systemer, digital produktion, Ad-exchange/tradedesk (xaxis), socialmedia8 og behavioural targeting. Til sidst en 4 årig vækst og transformations process af mediebureauet Maxus til et stærkt digital data-drevet mediebureau.
Erfaring fra branchen:
- 1 år hos Zürich forsikring (Marketing Trainee)
- 3 år hos OMD (Medieplanlægger/kunderådgiver)
- 2 år hos Viasat/MTG (Key Account Manager)
- 3 år med opstart af Mediekompetens/Vizeum
- 4 år hos Carat (Client Service Director/Adm. dir.)
- 3 år hos GroupM (Nordisk Digital Development Director)
- 4 år hos Maxus (Adm. dir.)
- 4år Headhunter – Abraham Headhunting
Jeg har stor erfaring med:
- Marketing
- Kunderådgivning
- Mediestrategi
- Forhandling
- Newbizz
- Præsentationsteknik
- Digital rådgivning
Uddannelser & Kurser:
- Uddannet Cand. Merc. fra CBS i økonomisk markedsføring.
- Bestyrelsesuddannelse – CBS – Børsens 6 dages uddannelse 2021
- DISC-certificeret + Adapt GRT (kognitivt testværktøj)
- Kurser og seminarer: ”Water for fish” kunderådgivningstræning, salgstræning i udvidet salg trin 1-2-3, Maxus newbizz seminar m.m.
Rådgiver erfaring med følgende kunder:
McDonald’s, Berlingske Tidende/BT, expert, Fiat/Alfa, Ladbrokes, Bauhaus, Fullrate, Telia, Stofa, Boxer, Alm Brand, GF Forsikring, Top Danmark, Visit Sweden, Single.dk, Nemlig.com, Michelin, Danone, COOP, C More, Fitness.dk, 7 eleven, Oddset, Sunweb, Scandlines, FK Distribution, Universal Music, EMI-Medley, Canal Digital, HTH, Kbh Zoo, Rødovre Centrum m.fl.